Inwoners kunnen meedenken over toekomst van het Amstelmeer

ANNA PAULOWNA – De gemeente Hollands Kroon werkt aan het Programma recreatie en toerisme Amstelmeer en omgeving. Om inwoners, omwonenden en andere betrokkenen bij de plannen te betrekken, wordt op dinsdag 16 juni een inloopbijeenkomst georganiseerd.
Het Amstelmeer is een populaire plek voor recreatie, watersport en natuurbeleving. Tegelijkertijd kent het gebied belangrijke natuurwaarden. Met het nieuwe programma wil de gemeente een goede balans vinden tussen recreatieve ontwikkelingen en bescherming van de omgeving.
Tijdens de bijeenkomst kunnen bezoekers informatie krijgen over de plannen, ideeën aandragen voor recreatieve ontwikkelingen en aandachtspunten of zorgen delen. Ook kunnen zij reageren op voorgestelde speerpunten en een kaart waarop recreatieve functies en zones zijn aangegeven.
De bijeenkomst vindt plaats in Café de Brug aan de Binnenhaven 2 in Anna Paulowna. Bezoekers kunnen tussen 19.00 en 21.00 uur vrij binnenlopen. Er is geen centrale presentatie; bezoekers kunnen op eigen moment langs verschillende thematafels gaan waar medewerkers van de gemeente en Bureau Ruimte & Vrije Tijd aanwezig zijn voor uitleg en vragen.
De gemeente vraagt belangstellenden zich vooraf aan te melden. Daarbij kan ook worden aangegeven op welk tijdstip men verwacht aanwezig te zijn. De reacties en ideeën die tijdens de bijeenkomst worden opgehaald, worden meegenomen bij de verdere uitwerking van het programma. Na de zomer wordt het Programma recreatie en toerisme Amstelmeer en omgeving ter besluitvorming voorgelegd aan de gemeenteraad.


