Sfeervolle kerstwandeling in Wieringerwerf goed bezocht
WIERINGERWERF – De kerstwandeling die dinsdagavond 16 december plaatsvond in Wieringerwerf, trok flink wat bezoekers. Tijdens de route door het dorp werd het kerstverhaal op sfeervolle wijze uitgebeeld via verschillende scènes. De wandeling startte bij Kindcentrum De Terp, waar deelnemers een programmaboekje met de route meekregen.
De tocht voerde over het bospad naar de katholieke kerk en liep via Grandpré en de winkelstraat naar de Samenstroomkerk. Onderweg was er onder andere een optreden van een kinderkoor bij de voormalige Don Bosco-school. Bij de atletiekvereniging was een ‘herberg’ ingericht voor een korte pauze. Aan het eind van de route werd warme chocolademelk en koffie geschonken. Veel bezoekers brachten een lampje of lantaarn mee, wat bijdroeg aan de warme kerstsfeer.


