Nieuws

Korfbalvereniging VIDO viert 50-jarig jubileum met feestelijke bijeenkomst

WIERINGERWERF – Korfbalvereniging VIDO vierde afgelopen weekend haar 50-jarig jubileum in een feestelijke en warme sfeer. Leden, oud-leden, vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen kwamen samen om terug te blikken op een halve eeuw vol sportieve hoogtepunten, inzet en saamhorigheid.

De jubilerende vereniging kreeg ook bezoek van wethouder Mary van Gent, die in haar toespraak haar waardering uitsprak voor de rol die VIDO sinds 1975 speelt binnen de dorpen van de Wieringermeer. Ze benadrukte hoe belangrijk sportverenigingen als VIDO zijn voor de leefbaarheid in de regio.

“VIDO laat zien hoe belangrijk sport is. Niet alleen om fit te blijven, maar ook om elkaar te ontmoeten en samen plezier te hebben. Sport verbindt mensen en draagt bij aan een sterke en gezonde gemeenschap,” aldus de wethouder.

De naam VIDO is een afkorting van Vier Dorpen – een verwijzing naar de dorpen Wieringerwerf, Middenmeer, Slootdorp en Kreileroord, waaruit de vereniging is ontstaan en waarin zij nog steeds actief is.

Als blijk van waardering voor de langdurige inzet van de vereniging ontving VIDO het jubileumschild van de gemeente Hollands Kroon. Dit schild wordt toegekend aan organisaties die zich al jarenlang op bijzondere wijze inzetten voor hun gemeenschap.

Foto: Gemeente Hollands Kroon
Laat meer zien
Back to top button